EGL Madmax gebruikers ervaringen

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor pmhvanes » 19 sep 2014 09:43

nou het idee omdat te maken ging dus niet vanwege dat het eerste gedeelte van de buis massief is het zit waarschijnlijk zo dat dat gedeelte van het frame gegoten is en er aan weerskant stukken aanzitten en ze er toen een buis over geschoven hebben en die toen vastgelast hebben aan beide kanten het idee nu is om hele nieuwe staaf erin te lassen kompleet met de steunen voor het blok en de veerring ophanging bij mijn laaste rit heb ik ondekt dat het gelaste gedeelte dus die voorste buis nu alweer is ingescheurd op meerdere plaatsen dus naast de las wat ik nu zo zie vindt ik dat frame dus echt peperkoek is voornamelijk die onderste buizen en bij mij was de achterste bout nog heel ook nooit losgetrild het komt gewoon door die enorme trillingen van het blok als ik jullie was zou ik dat toch maar eens goed kontroleren die achterste buis is dus helemaal doormidden gebroken geen scheur
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor scania-driver » 19 sep 2014 17:15

Gekeken maar niks alles heel, op het oude 250 frame en deze 300 ook.(maar die trilt ook bijna niet. :mrgreen: )
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor pmhvanes » 19 sep 2014 18:14

omdat te kunnen zien moet je hem wel op een brug of put hebben maarja de mijne heeft wel al meer als 9000km gereden door het limburgse landschap met zijn slechte wegen en vele ongelijke drempels waar ik zowiezo rustig overheen rijdt ik ben vanmiddag bij de lasser geweest en dinsdag gaat hij hem flink verstevigen ik heb zelf al een strip van 6 mm gehaald en hij had nog een van 8mm liggen we gaan eens kijken hoe we dat kunnen maken
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor scania-driver » 21 sep 2014 07:13

Probleem is dat onze quadjes lijken op quads maar niet echt zijn, zijn quads voor de straat misschien beetje zand af en toe.
De vering is er niet geschikt voor, te stug te goedkoop enz dus springen.. :naugthy:
De lagers gaan stuk als je er te wild mee doet, het is er ook niet voor gemaakt zoals bij de A merken. (ook die gaan kapot, alleen iets minder snel)
De motorblokjes trillen te veel en dat geeft losse bouten en moeren, vergeet je er 1 of kom je er te laat achter kan er al wat kapot getrild zijn.
De nieuwe zwaardere max de 250 en de 600 hebben wel betere vering en andere ophanging, ander frame enz dus al stukken beter.
Als je het goed wil doen moet je eigenlijk je quad strippen en het hele frame verbeteren, dus verstevigen op bepaalde punten.
Betere schokbrekers monteren Elka dempers bv, de standaard 250 motor vervangen voor iets zwaarder zodat hij minder trillingen geeft of rustiger rijden in lagere toeren.
Maar goed dan kan je net zo goed een nieuwe kopen of een A merk, tis een chinees koste geen drol dus je krijgt waar je voor betaald hebt. :mrgreen:
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor Michiel » 16 okt 2014 19:13

Vandaag een klein stukje gereden op de madmax en wat reed hij heerlijk!
Thuis aangekomen de ketting opnieuw gespannen en een controle rondje om het quad gemaakt en daar werd ik niet vrolijk van.
Bij het controle rondje kwam ik er achter dat onder het quad tussen de voetsteunen waar de wigwam van de achtervering op het frame zit de boel bijna helemaal afgescheurd is.
Ik had wel gezien dat daar al een keer aan was gelast door iemand die waarschijnlijk voor het eerst een lasapparaat had gezien maar nu kan ik echt aan de gang!
Is hier al een topic over? ik kan hem in ieder geval niet vinden.

Hier wat foto's van het euvel:

Afbeelding

Afbeelding
op links en doooorrrr!!!!
Avatar gebruiker
Michiel
150cc
 
Berichten: 68
Geregistreerd: 17 jul 2014 20:54
Woonplaats: Rossum (gld)

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor pmhvanes » 17 okt 2014 09:36

als je een paar regels terug gaat zie je dat ik dat probleem ook heb gehad en als ik jou was zou ik ook maar eens goed de voorste buis bekijken die was bij mij en ook bij anderen ook gescheurd de gene die de quad voor jou heeft gehad heeft waarschijnlijk te lang doorgereden met de onderste bout eruit bij mij was het niet tussen de ophanging maar ervoor afgebroken we hebben er een strip van 6mm dik en 3cm breed onderdoor aan de buis vastgelast aan de ophanging van de motor en van de veer voor is hij ook verstevigd maar de oorzaak van het geheel is nog niet opgelost namelijk het trillen van het blok die moet je kunnen ontkoppelen van het frame want als je goed kijkt zie je dat het blok tussen de ophanging geklemt wordt de bussen in het blok zijn namelijk te kort waardoor het blok alle trillingen doorgeeft aan die zwakke buizen want de steunen zijn heel stevig die buig je niet uitelkaar dat hebben we geprobeerd met als resultaat dat de steun bij de buis inscheurde en ik het heb laten verstevigen maar ik denk dat we niet de enigste zijn maar de meeste het nog niet gezien hebben ik ben die bout nog nooit verloren dus daar ligt het niet alleen aan
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor Michiel » 17 okt 2014 11:32

Heb net even gekeken en idd de voorste buis is in het verleden ook al gelast en is al weer opnieuw aan het scheuren. We gaan dus verstevigen :cry:
op links en doooorrrr!!!!
Avatar gebruiker
Michiel
150cc
 
Berichten: 68
Geregistreerd: 17 jul 2014 20:54
Woonplaats: Rossum (gld)

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor Peanut » 17 okt 2014 13:56

Dat zijn geen grappen.
Ik zou bij verkoop wel melden dat hij daar is gelast. Of een poging tot....

Want zou nooit lekker slapen wanneer er iets met de volgende eigenaar gebeurd.
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor Z@@lo » 17 okt 2014 18:42

:stupid:

Misschien off topic maar daarom heb ik mijn oude Bashan in onderdelen verkocht. Ik wou een ander niet met een wrak opzadelen , laat staan dat iemand zich kapot rijd op mijn oude quad.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor Michiel » 17 okt 2014 19:49

Ja klopt, ben blij dat ik er op deze manier achter ben gekomen en niet met mijn hersens op het asfalt. Maar goed het word opgelost en dan heb ik er daarna geen last meer van. En het blijft een wok en daar blijf je lekker mee bezig toch?? :mrgreen: :mrgreen:
op links en doooorrrr!!!!
Avatar gebruiker
Michiel
150cc
 
Berichten: 68
Geregistreerd: 17 jul 2014 20:54
Woonplaats: Rossum (gld)

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten