EGL Madmax gebruikers ervaringen

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor woutert » 25 jul 2014 07:42

Heb je misschien een fototje van hoe je hem verstevigd hebt? Als we toch bezig zijn is dat geen slecht idee!

En kon je er een beetje bij zonder het blok er uit te halen?

Verder maandagmorgenmodel.. zou kunnen maar een aantal zaken zijn ook wel echt kwaliteit issues. Maargoed, je betaald ook geen kwaliteitsprijs dus met die wetenschap had ik hem ook wel gekocht ;)
EGL Motor Mad Max - 250cc - Off Road
woutert
300cc
 
Berichten: 154
Geregistreerd: 23 feb 2014 09:56
Woonplaats: Twente

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor dimpower » 25 jul 2014 17:04

vreemd maar toch waar:deze problemen komen toch veel minder voor bij de JLA.het frame van de jla is ook wel dikker dan die 1.5mm die genoemd wordt voor de madmax.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor scania-driver » 26 jul 2014 05:11

Ik weet niet of het maar 1.5mm is en of dat dan ook het probleem is, wel dat de bouten die gebruikt worden op sommige punten het probleem zijn.
Wat de chinezen gehard staal noemen en wat werkelijk gehard staal is heel groot verschil. Als je de bouten van het subframe vervangt en die van de motorsteunen dan is het opgelost.
Die scheurtjes in het frame gebeuren doordat die bouten afbreken, soms zie je dat niet gelijk en dan kom je er later pas achter.
Bij mij zat de bout er nog in maar was wel doormidden gebroken, bij controle door alles na te lopen zag ik dat ie gebroken was. Je krijgt dit ook als de moeren er te strak op zitten gedraaid, het moet wel vast zitten maar niet te vast.
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor pmhvanes » 26 jul 2014 19:41

het frame is zeker geen 1,5mm dik kijk maar eens naar de gegoten delen die zijn wel 4mm dik en ook de motor steunen de dikte van de buizen weet ik niet maar ik denk dat het toch wel dikker is het punt is gewoon dat het chinese staal vrij broos is net zoals het allu en bovendien zijn de lassen vrij slecht ze hadden beter dingen kunnen maken van ijzer dat geeft nog mee dat staal breekt gelijk zoals de uitlaatbeugels de strippen voor de fan aan de radiator te schroeven en zo zijn er misschien wel meer dingen
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor scania-driver » 03 aug 2014 09:34

De uitlaatdemper verliest zn popnagels na verloop van tijd, beetje lastig te vervangen ivm de maat en dat het stalen zijn.
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor Oknot » 08 aug 2014 19:00

Ook even mijn uitlaat gecheckt en bij mij ook idd een losse popper :think: . Er zijn ergere dingen te verzinnen maar toch jammrr. Thnx voor de tip scania. Morgen ff opnieuw proberen te poppen.
Avatar gebruiker
Oknot
150cc
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 05 jun 2014 19:08
Woonplaats: Zaanstreek (Noord Holland)

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor woutert » 08 aug 2014 19:42

Afgelopen week de achterbrug lagers vervangen. Er kwam telkens weer opnieuw speling op nadat ik hem aan draaide.

Ik ben er achter waarom, de bus die tussen de lagers in zit is namelijk te kort (en te grote diameter, maar dat ter zijde) waardoor je continu je lagers op spanning zet en beschadigd bij het aandraaien. Ik heb er 2 ringen bij tussen gezet, daarmee is het gelukkig opgelost maar wel een beetje een domme fout.
EGL Motor Mad Max - 250cc - Off Road
woutert
300cc
 
Berichten: 154
Geregistreerd: 23 feb 2014 09:56
Woonplaats: Twente

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor 4 wieltjes » 08 aug 2014 21:52

@ woutert.
Dit is ook het manco bij de bashans.
Te korte pijpjes en je lagers aan gort.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor woutert » 09 aug 2014 14:38

Wel zonde, want de bedoeling is goed maar maak ze dan in elk geval lang genoeg :P
Gevalletje slecht gekopieerd door onze spleetoogvrienden.
EGL Motor Mad Max - 250cc - Off Road
woutert
300cc
 
Berichten: 154
Geregistreerd: 23 feb 2014 09:56
Woonplaats: Twente

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor Firehuntah » 09 aug 2014 21:56

Denk dat ze gewoon af en toe niet goed doen meten ofzo. ;) Het lagerhuis dat origineel op mijn JLA zat had een bus die precies lang genoeg was voor tussen de lagers. Bij het nieuwe lagerhuis (precies dezelfde) wat ik nu heb is de bus net wat te kort. Maarja ik kan gewoon de bus van die andere gebruiken dus voor mij geen probleem.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten